onsdag 3. november 2010

MORMORS LØKSUPPE

Hei

I dag skal vi ha mormors løksuppe...
å det er så godt...

Her skal jeg dele oppskriften med dere..den er veldig enkel og billig også..

Dere må ha dette: 1kg med løk
                            1pk med baconterninger
                            Kjøttkraft(jeg bruker kjøttbuljong)
                            Brød..da tar du det du har i hus..
                            Ost...


Først steker du baconet

Så kutter du opp masse løk,i store biter,
Så steker du dette med baconet..til det har en fin gyllenfarge.


Jeg lager en gryte klar med buljong på forhånd.
Jeg bruker ca 1-1,5l vann.
Så putter jeg dette sammen med løk og bacon og lar det koke i ca 15-20min.
I mens suppen koker,gjør jeg i stang brødskiver med ost.
Sett stekeovnen på 250grader.
Jeg bruker dype skåler som tåler varme..
Når suppen er klar heller jeg den i skålene,å legger en skive med ost på toppen.og
putter dem i ovnen.

Å etter at osten har gratinert har du en fantastisk herlig og mettende
Mormorsløksuppe..
Nam nam

ØNSKER DERE ALLE EN TOPPERS ONSDAG..

Klemmer fra Fruen

1 kommentar:

  1. Å, løksuppe er så utrolig godt! Har aldri prøvd med bacon, kanskje jeg skal prøve det neste gang?
    Klem fra Bekka

    SvarSlett