tirsdag 2. november 2010

MINE VENNER OG MEG

VENNSKAP

Hei i dag har jeg lyst å fortelle dere litt om min vennegjeng...
Noen av oss har kjent hverandre hele livet mens resten av gjengen ble til i 15års alderen..
Vi holder fortsatt sammen i dag..Vi har opplevd så mye sammen både masse glede og masse sorg..men vi har vært der for hverandre uansett..
Vi har snakka litt om statestikk i gjengen og vi har vel toppet det som er av statestikker..
Undertegnede var først ute med å få barn.. ja jeg var 19 år da jeg fikk jenny,og jeg var alenemor..Da jeg fikk Mattis viste det seg at han hadde(har) en blemmesykdom som heter eb  (epidembullosa) Mattis har vært så heldig at han at han bare får blemmer enkeltvi det vi si på hender og føtter vil dere vite mere om dette så gå på hjemme siden våres  http://www.debra.no/ for mer info.

Så har vi Benedikte som fant seg en yngre mann..
å ja dem holder fortsatt sammen..etter først å få en flott sønn med klumpfot

men hva gjør det..gutten er i dag 16 år å et stort tallent i fotball..gutten til "bråktanat si det"

Ja det er det dem kaller meg...koselig syns jeg..
 så fikk dem vite at vesle Stian ikke levde lenger i mors mage..så da måtte hun føde han og vite at han ikke ville gråte når han ble født..det var en tøff tid.

Men vi bestemte oss for å se vesle gutten for Benedikte ønsket det..noen var ikke helt sikre på dette,men jeg sa at om vi skal forstå hva dem snakker om
så må vi stille opp nå..om det er å se gutten så gjør vi det...å sånn ble det..og vi angrer ikke på det i dag..for vi forstår hva Benedikte prater om når hun snakker om stian.. Vil dere vite mer om det å ha et barn for lite kan dere se her
http://www.etbarnforlite.no/
Å mens Dem lå på sykehuset så fikk dem nøkklene til huset dem hadde kjøpt,så da stilte troppene opp og malte og gjørde det i stand..

Etter noen år fikk dem ei lita prinsesse..
som i dag er 8 år og alles gullunge..

Så har vi Mette hun er bestandig blid og oppmerksom..
Hun ble gravid og barne faren lovet å hjelpe henne og alt var bra..men det viste seg at han drev dobbelt spill..så da sto hun der alene..Så jeg fikk den ære å være med henne da Vesle Ida skulle fødes--det var et stort øyeblikk i mitt liv---vakre

 Ida mor som nå blir 17år....

Vi 3 jentene Dikte ,Pipp Og Fruen har et vennskap som jeg er så glad for..
Det er ingen ting vi ikke kan snakke om..

Robert en annen i gjengen fant seg til slutt en dame og dem fikk 3 barn..det mellomste barnet dems har autisme så dette har vært spesielt tøft for far å akseptere..Vil dere lese mer gå inn på norges hjemmeside http://www.autismeforeningen.no/


Jeg hadde Steffen hver 3 helg i noen år og kosa meg masse,hadde han også så dem fikk reise på ferier..

http://webgifts1.com/blog/?p=63

I dag har dem masse avlastning og Steffen går på vanlig skole..jeg er selv litt usikker på hva jeg syns om det..for meningen er jo at han skal være med klasse osv men han er jo ikke rolig å blir tatt ut av klasserommet i egen rom med en assistent.. her kan dere lese om dette vedtaket om integrering og inkluder http://www.regjeringen.no/nb/dep/kd/dok/nouer/2009/nou-2009-18/2/3.html?id=571464

Tor i flokken fant med seg ei dame som er 10 år eldre..og dem har 2 barn som begge er født for tidlig....Vil dere vite mere se her http://prematurforeningen.leikestova.org/om_oss


Geir Har også 2 barn som han er alene med..
Mange reagere som oftes når man hører at en mann har hovedansvaret for barn..å da blir jeg så provosert..for hvorfor skal ikke en mann være like god som en kvinne til å oppdra barn..
Kjenner flere menn som har hovedansvaret og syns det er toppers jeg..
fant en side om far og barn om dere vil lese mere http://www.farogbarn.no/artman/publish/

Vi samles alle sammen fra denne gjengen + noen andre som har kommet til i  løpet av årene på Nyttårsaften,


dette har blitt en tradisjon å nå må vi snart leie lokale for vi er jo så mange..Alle barna er samlet og Jenny er med fortsatt hun er med å spiser kalkun...

før hun reiser på fest med venner..hun syns liksom at dette hører med..vi har jo tross alt hatt nyttårsaften sammen siden hun var 4 år...
Dette var bare litt om våres herlige gjeng....


Å jeg håper at dere alle der ute i denne herlige blogglandia har noen venner som
dere kan dele alt med...
For husk at venner er den familie du selv velger


Ønsker dere alle en fin dag

Klemmer fra Fruen som elsker vennene sine

8 kommentarer:

  1. For et nydelig innlegg, fikk tårer i øynene, det er så godt med sånne venner som man virkelig kan dele både gleder og sorger med ♥ Takk for koselig hilsen på min blogg i dag også, den prikkete er heldigvis på bedringens vei :) Men må fortsatt holde seg hjemme noen dager til alle vannkoppene er tørket ut så vi sysselsetter oss så godt vi kan :)

    SvarSlett
  2. For et rørende innlegg, ikke fritt for blanke øyne her..

    Alle har sitt å stri med, ikke alltid det vises utenpå, men er nok mange som har tøffe tak og mer en stor belastning. Det er da støtteapparatet rundt er så viktig! Kjempekos at dere er der for hverandre og så kos tradisjon med felles nyttårsaften :)

    Jeg har vært heldig å har fått fantastiske nye venner etter at vi flyttet "på landet" for 9 år siden, har møtt masse varme! Og så er det de gode gamle som alltid er der, hvor kontakten er like god om man ikke ses så ofte! Jeg har tro på at man får tilbake som man gir :)

    Ønsker deg en riktig god dag!

    Varm klem fra Tove

    SvarSlett
  3. Så nydelig innlegg! Det er godt og viktig å ha gode venner, og jeg er kjempetakknemlig for mine. Det er godt å ha noen å dele gleder og sorger med, for alle går gjennom tøffe ting her i livet, noen mer enn andre, og da er venner gode å ha :)
    Klem fra Bekka

    SvarSlett
  4. Så flott et innlegg. I en stor vennegjeng som dette, så finnes vel det meste av gleder og sorger, men så flott å lese hvordan dere backer opp hverandre og er der når det trengs; dette kaller jeg virkelig vennskap!

    Ha en fin kveld og klem fra meg;)

    SvarSlett
  5. Det er godt å ha gode, nære venner! Viktig å ha noen å lene seg til og støtte når det trengs...
    flott innlegg!
    Ha en fin kveld!
    klem
    Lise

    SvarSlett
  6. For et nydelig innlegg.
    Ønsker deg en fin onsdag.
    Klem Mio

    SvarSlett
  7. Hei :)

    hadde bare lyst å ønske deg deg en riktig fin dag :)

    Klem fra Kari

    SvarSlett
  8. Så flott lesing:) Herlig med gode venner:)

    Nyt dagen;)

    Klem Ea

    SvarSlett