onsdag 27. oktober 2010

MIRISAKK SJEF OG LIVREDDER


Dette er husets sjef..
Her ligger Mirisakk på favoritt plassen sin,han er nå 12 år og begynner å bli gammel.
Når han var yngre fulgte han Mattis til barnehagen,satt utenfor å ventet til jeg kom ut,så ble han
med meg hjem igjen,

Her ligger jeg på pc så mor ikke bare sitter å blogger
hele dagen...mjau
Vi måtte holde han inne når Jenny gikk til skolen,for hun
var livredd for at noen skulle være slemme med han.
For han fulgte etter om han fikk mulighet.
Når Jenny fikk kjæreste var han ikke sen om å
vise hvem som var sjefen..Han la seg liksågodt
mellom di nyforelskede,og nå 4 år senere gjør han det fortsatt når
Eirik kommer..(flinke pusen til mor det)


Er så godt å ligge på denne
elektriske varme puta
som mor bruker til ryggen sin..

Når lørdagen kommer er det "Godmjølk"
på menyen,å det er akkurat som om han
skjønner vilken dag det er.Godmjølk er kattemelk som vi kjøper
på butikken.
Han har også reddet livet mitt,for 3 år siden så revnet hovedpulsåren i munnen min
mens jeg sov.
Akkurat som om han forsto hva som skjedde,han vekket meg,og jeg fikk Jenny til å
ringe ambulansen,jeg kunne jo ikke snakke,da blodet pumpet ut av munnen min.
Så takket være han er jeg her fortsatt(Ukrutt går ikke så fort heller har jeg hørt)


Godt å ligge i skyggen,om sommeren
Når jeg lå lenge på sykehuset etter at jeg fikk brokk i ryggen,var han hos naboen.
Men så fort jeg kom hjem var han på plass,og han var så sur..tuller ikke det synses på lang avstand.
akkurat som om han skal straffe meg..raringen..gutten til mor sin det.

Mmmmmm "Godmjølk"
Har dere noen dyr hjemme som bestyr mye for dere?

Klemmer fra Fruen og Mirisakk

Jammen dette vannet smaker mye bedre en det i min matskål..

12 kommentarer:

  1. Jeg har aldri hatt katt, kun hunder, men nå ingen;) Savner en hund innimellom;)
    Dyr er virkelig rare, de viser følelser og er veldig forskjellige...som oss;) Godt du hadde den da du ble syk!

    Ha en fin dag, du og pusen;)

    SvarSlett
  2. For en herlig pus!♥ han fortjener nå jammen sin godmjølk, det er sikkert ;) Morsomme bilder med "bloggsperre" og alternativ vannskål ;D

    Her i huset er det runde 2 med vannkopper nå...lillesøster begynte for 19 dager siden, nå er det skolegutten sin tur...men godt å bli ferdig med det! Byttehandel er en fin ting :) Litt som i gamle dager når man byttet tjenester og varer. Liker godt den handlemåten. ♥ Klem

    SvarSlett
  3. For en spesiell og herlig katt,med en fantastisk historie ;) Er kjempe rørt :)
    Så heldig du er som har han.
    klems

    SvarSlett
  4. Dyrs intuisjon skal man ikke skimse av, noe din historie bekrefter!!
    Skikkelig rørende og flott historie:) HAr selv alltid hatt hund men bare 1 katt...
    Ha fine dager:)

    SvarSlett
  5. For en fantastisk katt og for en rørende og fin historie.
    Nydelige bilder av sjefen.
    Er bare helt fantastisk å ha dyr.
    Vi har en liten vovs og hun er "sjefå" her i huset, hun er vår store hverdagsglede.
    Ønsker deg og sjefen en fin onsdagskveld.
    Klem Mio

    SvarSlett
  6. Tusen takk for kos onsdagshilsen!
    For en nydelig historie, sånt skaper sterke bånd!
    Jeg hadde katt som barn og skilpadde en stund til den ble syk.. Min far er superallergisk og tåler ikke dyr, så vi må velge Boffa på besøk eller dyr og da er valget gitt. Selv jentene stemmer stort på Boffa :)

    Kos deg med pusen og ha en koselig kveld!

    Klemmer fra Tove

    SvarSlett
  7. for en fantastisk historie om pusen! Det er jo bare helt utrolig!! Hvordan går det med deg nå?
    Flinke pusen! :-))

    Har du hørt noe fra Tone og katrine nå?
    Kan jeg få mailadr? Jeg blir bekymret, jeg...

    Ha en fin dag!
    stor klem

    SvarSlett
  8. Da tenker jeg du har et helt spesielt forhold til den pusen!! Herlig med dyr. Selv har vi en pus og en bitteliten hund. De gir så masse glede. Takk for hyggelig hilsen hos meg også =)

    SvarSlett
  9. .... - så revnet hovedpulsåren i munnen min mens jeg sov....Nå ble jeg helt satt ut, jeg - og har ikke fått opp haka enda. Kan sånt skje... O'grøss - jeg får helt frysninger. :-(
    Så bra at flinke pusen kom og vekket deg.
    Vi har ei pusi som ikke er så ulik katten din. Hun heter Shubi og er 12 hun også - og svart og hvit!!!
    Tusen takk for hilsen forresten. Det er så hyggelig med besøk fra deg. Jeg har det bare bra, litt travelt bare!
    Ønsker deg en fin kveld!
    Klem fra Lunalu

    SvarSlett
  10. Nydelig kattepus det der! Katter er fine dyr!

    SvarSlett
  11. Så skjønn pusekatt! Jeg har hatt endel katter opp gjennom årene da jeg bodde hos mine foreldre, de forstår mye mer enn en tror:).

    Ha en flott dag!

    SvarSlett
  12. Så herlig historie da, skikkelig spesiell katt da...;)
    Vi har en kattepus som vi fikk i sommer:)

    Ha en god dag:)

    Klem Ea

    SvarSlett