fredag 15. oktober 2010

GOD FREDAG OG ET LITE DIKT...

Hei
Plutselig er det fredag igjen,tia flyr jammen meg fort..
Ønsker dere alle sammen en riktig god helg..
og jeg har lyst til å dele et av mine favoritt dikt som er skrevet av Halldis moren Vesaas..

Ord over Grind

 

 
Du går fram til mi inste grind,
og eg går óg fram til di.
Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.

Aldri trenge seg lenger fram,
var lova som galdt oss to.
Anten vi møttes tidt eller sjeldan
var møtet tillit og ro.

Står du der ikkje ein dag eg kjem
fell det meg lett å snu
når eg har stått litt og sett mot huset
og tenkt at der bur du.

Så lenge eg veit du vil koma iblant
som no over knatrande grus
og smile glad når du ser meg stå her,
skal eg ha ein heim i mitt hus.

Hva syns dere om dette diktet? har du/dere noen favoritt dikt eller sitater så del dem gjerne med meg.

Klemmer fra Fruen

8 kommentarer:

  1. Fint dikt!!:) Vi skal svare på mailen nå forresten:) unnskyld for at vi er så trege!

    Klem:)

    SvarSlett
  2. Så fint dette diktet er - det er et ordentlig godt skrevet dikt om vennskap :)
    Jeg har en utfordring til deg på bloggen min - ta en titt og bring den videre hvis du har lyst: http://bekkasblogg.blogspot.com/2010/10/en-utfordring-fr-jeg-tar-helg.html
    Klem fra Bekka

    SvarSlett
  3. Diktet var herlig godt, har du dikte selv? Så koselige ord om vennskap som bare er der;)

    Ha ei flott helg og klem fra meg;)

    SvarSlett
  4. Vakkert dikt! Jeg synes vesaas har flere nydelige dikt!!!
    Ønsker deg en fin helg!
    KLem fra Lunalu

    SvarSlett
  5. Hei☺
    Takk for kommentar i bloggen min☺
    Kjekt du er med på give awayen min☺ (du skreiv kommentar under give away innlegget også sant? blir so tungvint om eg må leite her og der etter ken som er med☺)

    God helg☺

    Klem M♥

    SvarSlett
  6. Nydelig og varmt dikt!

    Jeg leser ikke så mye dikt, men har arvet endel diktsamlinger og lest litt nå og da -mye flott lesing..

    Ønsker deg en nydelig helg!

    Klem fra Tove

    SvarSlett
  7. Nydelig dikt.
    Ønsker deg en flott helg.
    Klem fra Mio

    SvarSlett
  8. Hei på deg.

    Jeg kom over den flotte bloggen din i dag, og siden jeg er utrolig glad i poesi, så har jeg lagt meg til som følger.

    Videre vil jeg følge oppfordringen din om å dele et dikt, som du finner under linken nedenfor, ellers blir for langt.

    Ønsker deg en fin helg, og så blir det spennende å følge deg framover.

    Mvh Wenche

    http://poesikunst.blogspot.com/2010/10/fra-sveen-til-skjraasen-einar-pedersen.html

    SvarSlett